lauantai 9. lokakuuta 2010

First of many

Niin vaan minäkin pitkän kypsyttelyn jälkeen päätin alkaa julkaista ajatuksiani blogissa. Valmistuin kuuden vuoden opiskelun jälkeen joitakin kuukausia sitten ja siirryin työelämään... yrittäjäksi. Se, että on oman itsensä herra, on antanut minulle aikaa ja mahdollisuuden ajatella elämääni enemmän kuin vuosiin (suurelta osin siksi, että töitä ei juurikaan ole ollut...).

Koska nyt olen kuitenkin ehtinyt ajatella, voinkin jakaa muutaman suurimman valaistumisen aiheen:
1. Hankkimani ammatti on ihan älyttömän kiva ja olen juuri oikealla alalla.
2. Yrittäminen ei kuitenkaan ole ihan niin kivaa...
3. ...ja olenkin keksinyt mitä ihan todella haluaisin elämässäni tehdä. Se ei valitettavasti ole työntekoa.
4. Minä haluan matkustaa maailman ääriin ja kokea ja nähdä noin suurin piirtein kaiken.
5. Jotta voisin matkustaa, on minun saatava kaksi asiaa kuntoon: rahoitus ja omaisuuteni.
6. Matkustaminen siinä mittakaavassa kuin minä haluan nimittäin vaatii rahaa, ja sitä olisi saatava säästöön.
7. Toisaalta omistan niin paljon turhaa, turhaa, että roinasta olisi päästävä eroon, jotta voin vain pakata matkalaukkuni ja lähteä.
8. Osittain tästä syystä olen innostunut erilaisista melko uusista ajatuksista, jotka painottavat elämän laatuun, kokemuksiin ja nautintoihin panostamista ja vähemmän omistamista ja työtahdin hiljentämistä. Sopii minulle!

Näistä lähtökohdista alan rakentaa blogiani, joka toiminee minulle tietynlaisena muistityökaluna. Blogini avulla pystyn jäsentämään maailmaa ympärilläni ja keskittymään tähän parempi elämä -projektiini, kun voin seurata edistymistäni ja tavoitteiden saavuttamista. Seuraavassa postauksessa voisinkin jäsentää vähän lisää, mitä nyt siis aion tavoitella ja miten näihin tuloksiin päästä. Hyvä tästä vielä tulee!

Ei kommentteja: