torstai 7. maaliskuuta 2013

LivBox: maaliskuu

Aika menee hirmu nopeesti, ainakin jos mittaa LivBoxien ilmestymistahdilla. Sain ekan boksini hiukan ennen Tenskun matkaa, sit olin viikon siellä, sen jälkeen oli pari viikkoa kiirettä ja tällä viikolla laittoivat Facebookissa viestiä, että boksit on taas saatu matkaan. Hauskaa!

Eilen osasin jo uumoilla, että tänään posteljooni taitaa taas rimpauttaa ovikelloa ja mietin huvikseni, mitä AINAKAAN EN haluaisi saada paketissani. "Mulla on niin miljoona saatua ja kolikoilla aleista ostettua suihkugeeliä, että toivottavasti ei tule semmosta. Vartalovoiteitakin on PALJON, mutta viime boksissa just tuli, joten tässä ei varmaan tuu. Kynsilakkaa on ollut kahdessa edellisessä, joten tuskin tulee tässä. Ai niin ja naamarasvoja mulla on kans monta, toivottavasti ei tule mitään päivävoidetta."

Edellisen LivBox -postaukseni voi lukea täältä, siellä ekan paketin avaamisen tunnelmat, sisältö ja myös kuvattuna itse paketti. Tällä kertaa en viitsinyt sitä kuvata. Se oli muuten samanlainen kuin viimeksi, mutta silkkipaperi, johon sisältö oli kääritty, on limetinvihreä.

Tämmöistä sitten:
 Oo, luonnonkosmetiikkateema! Tästä moni riemastuu ja itsekin olen ihan positiivisin mielin! Näitä ei itse tule ostettua juuri koskaan ja nyt pääsee kokeilemaan yhtä sun toista.
Ziaja, Burt's Bees, Ma Provence, Korres, Lavera. Olin jopa kuullut kolmesta näistä aiemmin ja Laveran kasvo- ja vartalovoiteita olen kokeillut näytepusseista muutaman kerran :)
 Ensimmäisenä paketista osui käteen Korresin... suihkugeeli. Kiva, mulla ei olekaan kuin yhdeksän suihkugeeliä ennestään ;) Ruusuntuoksuinen suihkugeeli tuskin on lempparini, sillä en välitä ruusuntuoksusta kosmetiikassa, mutta käytän tämän toki. Pullo on 50ml ja ovh 11,90/250ml, eli...2,38€ on tämän arvo.
 Laveralta täysikokoinen musta liquid eyeliner rajauskynä. Oo, mulla ei ennestään olekaan luonnonkosmetiikkamerkeiltä meikkiä ja oon mustien silmänrajausten suuri fani. Tällä hetkellä on vähän surkea rajausvalikoimakin, joten tosi kivaa päästä kokeilemaan. 4ml tuubin ovh 18,10€.
 Burt's Bees on jossain ihme kulttimaineessa ja interweb-suosiossa ja olen lukenut monen bloggaajan hamstranneen näitä tuotteita ihan innolla, sitten todetakseen, ettei näistä ole juuri mihinkään. Itse suhtaudun tähän käsivoiteeseen todella suurella varauksella, sillä tämän vahamainen koostumus on tuskin kovin helppoa a) saada liukumaan iholle ja b) saada imeytymään. Ai niin ja mulla on 5 käsivoidetta ennestään. Tämä on onneksi tosi pieni purkki, 8,5g. Tuotetietokortti sanoo, että tämän ovh on 11,90/85g, jolloin tämän arvo on 1,19€.
 No sitten. Ma Provencen kiinteä shampoopala. Kappas vain! Mulla on ollut aiemmin Lushin shampoopala ja on se tavallaan ihan toimiva tuote. Ja esim. reissussa kätevä, kun ei ole nestemäinen ja hankala ja mitä vielä. Minun on tiedetty hiuksiakin pesevän, joten saatan ottaa tämän esim. juuri reissushampookäyttöön. Hauskinta tässä on tuotetietokortin virke: "Shampoo on tiivistetyssä muodossa ja vastaa kahta pullollista nestemäistä shampoota". AHAHAHAH! Pardon me, while I prove you wrong.Edit: Anonyymiltä tuli kommenttia, että tieto koskee täysikokoista tuotetta. Ymmärsin sen toki, mutta siinäkin tapauksessa tämän kolmasosan ja neljäsosan välimaastoon sijoittuvan näytepalan tulisi vastata noin puolikasta shampoopulloa... Eh. Nähtäväksi jää. Pala on 25g ja ovh on 12,50/85g, joten arvoa tälle saa 3,68€.
Ja viimeisenä, vaan ei vähäisimpänä (tai mistäs minä vielä tiedän, onko tämä vähäisin), Ziaja-merkin vuohenmaitopäivävoide. No kiva, että sain vähän kaikkee, mitä eilen mietin. Universumi opetti mulle taas, mitä karma on ;D Tässä purnukassa on 10ml ja ovh on 11,95/50ml joten arvoksi saadaan 2,39€.

Jos tästä nyt sai sen käsityksen, että olen tyytymätön pakettiini ja joku miettii "Mitäs tilasit tuollaisen paketin, josta et etukäteen tiedä, mitä saat", niin ei sinne päinkään! Ihan huippua saada näitä ylläripaketteja! Ja ihan kelpo sisältö tässäkin on. Postikuluineen paketista maksoin 13,90 ja pikaisen laskutoimituksen jälkeen näistä tulee 27,74. Ainoastaan yksi näistä on täysikokoinen ja loput näytekokoja, joten ne on helppo heittää matkapussukkaan eikä tarvii roudata mukana isoja pöniköitä. Mitä tulee suihkugeeli-, käsivoide- ja päivävoidevarastojen lisääntymiseen, niin oh well. Such is life, and it's getting sucher and sucher.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Palashampoon kohdalla tuo määritelmä että vastaa kahta nestemäistä shampoota oli siitä täyskokoisesta 85g palasta, ei tuosta näytepalasta...

Jo kirjoitti...

Jep, tämän toki ymmärsinkin, mutta jätin speksaamatta tekstiin.

Näytepala on noin kolmas/neljäsosa täysikokoisesta tuotteesta ja ihmettelen suuresti, jos tuolla palasella pystyn pesemään hiukseni yhtä monta kertaa kuin puolikkaan shampoopullon sisällöllä. No, nähtäväksi jää...

imlacking kirjoitti...

Mä taas jotenkin odotin jotain kynsijuttua, koska kaikissa muissa on ollut joko kynsilakka tai kynsitarrat. Tää oli nyt mun toinen LivBox.