tiistai 10. syyskuuta 2013

Muista!

5 note to self -tyyppistä muistettavaa:

1. Käy läpi villasukkalaatikko. Eilen kävi kutsu tädin luo seuraamaan tädin ja äidin yhteistä neulontahetkeä - täti opetti äidille uuden kuvion villasukkiin (jonka toinen tätini oli opettanut tälle tädille) ja äiti siellä näkyi neulovan MUN syksyn uutuus-Seiskaveikasta sukkaa. Eli tulossa on ties kuinka mones pari, tällä kertaa syvän violetissa sävyssä. Oiskohan mun kopassa edes yhdet vanhat, jotka vois heittää pois?

2. Keksi joku kesäkurpitsaruoka, äkkiä. Kävin myös eilen lounaalla serkun työpaikalla (lounasravintolassa) ja sain herkullisen lounaan lisäksi 4 keltaista kesäkurpitsaa ja kassillisen omenia serkun puutarhalta. Tänään väsäsin "mitä kaapista löytyy"-periaatteella kesäkurpitsalasagnea, josta tuli valtavan hyvää, mutta mulle jäi vielä 1,5 kesäkurpitsaa. Waste not!

3. Keitä omenahilloa. Ei kyllä millään pysty rouskuttamaan kassillista omenoita ihan tollai noin vaan, vaikka olikin oikein hyvä ja kirpsakka omenalaatu kyseessä. Isoja, lommottomia ja madottomia omppuja! <3 Onneksi veli lupasi ottaa omppuhilloa purkillisen kaurapuuron kyytipojaksi, joten täytyypä keittää. Onkohan mulla yhtään lasipurkkia?

4. Kuuntele sisäistä ääntäsi ja alitajuntaasi.
Näin toissayönä unta, jossa tililleni oli tupsahtanut 3 x 400 euroa rahaa aika yllättäen ja pyytämättä. Tänään tuli lappu verottajalta ja hupsistaheijaa, saan viime vuodesta veronpalautuksia! En kyllä todellakaan mitään unen summia, mutta olin varautunut maksamaan jäännösveroa noin 470e, joten sen muuttuminen pieneksi palautukseksi oli kyllä oikeinkin miellyttävä bonari!
Viime yönä näin unta, jossa olin vastuussa taloyhtiöstä, jossa neljän omistusasunnon asukkaat yhtäkkiä vaihtoivat huoneistoja keskenään ja minun piti jakaa ihmisille asunnot JA uudet tolppapaikat pysäköintialueelta. Kauhean vaikeaa oli se, hallita sitä kaaosta. Yhtäkkiä minun omia tavaroitani kannettiin sisään asuntoon, yksi nainen yritti varastaa astioitani ja joku alkoi hoputtaa, että äkkiä nyt Jo, muuttoauto on kohta sun vanhalla asunnolla hakemassa huonekaluja. Muistan unessa miettineeni, että voi kauhea, mä en ole kyllä yhtään edes pakannut mun tavaroita ja mitäs sille vanhalle sohvanromulle tehdään, kun en millään malttaisi luopua mutta se on niin kamalassa kunnossa. Siihen sitten heräsin. Yllättäen (not) unien tulkinnan mukaan muutto merkitsee... muuttoa. Tai ainakin muutosta elämässä. Kaaos merkitsee kaaosta omassa henkisessä elämässä. Pakattu auto merkitsee matkaa. Say it ain't so. Oikein jännittää, alkaako muutoksen tuulet puhaltaa. Pääsisköhän tästä johonkin reissuun? Varasin kyllä eilen Onnibus- ja junalipun edestakaiseen Tampereen matkaan, että olisko tää nyt sitten se? Se alue, jonne unessa yhtäkkiä olin muuttamassa, oli kyllä kiva kerrostaloalue, joka sijaitsi mäntymetsässä. Oikein korkeita, taivaisiin kurkottavia mäntyjä kasvoi joka nurkalla. Mitähän mänty tarkoittaa?

5. Pidä kohtuus. Lähikauppaan on rantautunut 1,5 litran Coca Cola zero cherry pulloja. Se saattaa olla ihmiskunnan historian parasta juomaa. Kuinka monta pulloa voin perustella itselleni, ennen kuin kohtuuden raja ylittyy?

2 kommenttia:

annakristiina kirjoitti...

Hauskuutta ja hyvää mieltä oli tässä. :) Toivon toki, että tämä muutos ja matka ei tarkota ihan tätä Treenreissua. :D Että josko jotain uutta ja huisia olis kuitenkin luvassa. Olishan se jännää! :)

Jo kirjoitti...

Nyt täytyy muistaa pitää mieli avoinna ja tunnustella sekä herkistellä mitä ympärillä tapahtuu. Josko joku tilaisuus avautuis ja vois olla ihan että "mä niin näin enneunen tästä!"