torstai 22. elokuuta 2013

Äiti+tytär+laatuaikaa

Äiti kävi täällä kaupungissa viettämässä mun kanssa ihan kahden laatuaikaa, pitkästä aikaa. Yleensä se tarkoittaa kunnollista humputtelurupeamaa kaupoissa ja kirppiksillä. Ja semmoiseen shoppashoppa-meininkiin se taas lipesi... Iskällä oli eläkepäivä! (miten musta tuntuu, että ollaan ehkä saatettu äidin kanssa käydä humputtelemassa aiemminkin juuri sopivasti sinä päivänä, kun iskän eläke tulee?)
Ekana näytän kuitenkin, mitä äiti toi meiltä kotoa: Ikean kapeamman Lerberg-hyllykön, jota metsästin Ikeasta muutama viikko sitten. Olivat poistaneet valikoimasta, mutta äiti toi mulle omansa. 35cm leveä hyllykkö mahtui kylppäriin seinän ja pesukoneen väliseen 40cm tilaan hienosti! Ja kappas vaan, nyt se hyllykkö on jo ihan täynnä roinaa ja kaaoksessa...
Lisäksi äiti toi Foreverin aloe vera geelijuomaa (Aloe Bits n' Peaches) litran pönikän. Joku paikallinen jälleenmyyjä oli kerran käynyt meillä kotona kaupittelemassa tuotteita ja äiti oli tilannut yhden tollaisen pönikän, mutta toi sen kuitenkin mulle. Minä tein tuotteen kanssa tuttavuutta alkukesästä kuukauden päivät, otin joka aamu(päivä) shotin aloegeeliä ja huomasin kyllä, että tuo on mulle hyväksi. Oon ollut koko elämäni ihan pienestä pitäen vatsavaivainen ja tuo toi kyllä helpotuksen - ei voi olla mikään placeboefekti kyseessä tällä kertaa, sen enempää vatsani toiminnan yksityiskohtiin menemättä. Äiti kyseli myöhemmin tuotteesta ja ilahtui niin kovasti raportistani, että lupasi ostaa mulle uuden. Itsellä ei toki olisikaan varaa laittaa 33 euroa kuukaudessa aloe vera juomaan... Mutta nyt on sitten taas, mitä naukkailla, ja mukaan oli laitettu näytepussi sekä aloehammastahnaa että aloegeelivoidetta.
Mutta sitten itse shoppailuihin! Aloitettiin päivän kierros SPR:n Kontista, mistä en ole koskaan lähtenyt tyhjin käsin kotiin. Tällä kertaa ostin sydänkuvioiset retroverhot (4,50 -50%) ja vihreän pallokuosisen verhon (2,20) käsityömateriaaleiksi ja tuunauspöydän vetskarilaarista 5 vetoketjua (0,40e). Lisäksi löytyi lasinalunen " 'Latte' is Italian for 'You paid too much for that coffee' " 0,80e.
Lisäksi bongasin tämän kaitaliinan. Tunnistin sen heti H&M Homen liinaksi, jota olen joskus kuolannut verkkokaupassa ja se on ollut ostoskorissani asti, mutta en olekaan raaskinut sitä ostaa. Nyt se roikkui Kontin tangossa hintaan 1,50e. Äiti näitä kaitaliinoja oikeasti katsoi ostomielellä, mutta nähdessään mun kuolaavan tätä päätti, että hän ostaa tämän itselleen. Veivattiin tätä hetki edestakaisin, kun kumpikin halusi tämän, mutta lopulta äiti vei pidemmän korren, koska mulla ei ollut esittää, että mihin liinan kotonani sijoittaisin. Kierroksen päätteeksi mun luona äiti kuitenkin heltyi ja antoi liinan sittenkin mulle. :D
Päivän muuta saldoa edustaa mm. tämä vihreän omenan tuoksuinen tuoksukynttilä (i-ha-na ja ollutkin jo ahkerasti poltossa)...
...sekä Emotion-kosmetiikkamyymälän alesta hankittu kullanvärinen kynsilakka. Siellä oli KAIKKEA alennuksessa ja We care Icon-tuotteet maksoi 1,50-2,00e noin suurinpiirtein. Ja mä en ostanut kuin yhden kynsilakan! Oon varmaan tullut hulluksi! Oikeastihan olisin halunnut ostaa sieltä kosmetiikkaa kymmenen kiloa ja tulla silmät maanisesti kiiluen kotiini paijaamaan saalistani.
Kukkakimpun sain äidiltä kun käytiin ruokakaupassa ostamassa lounastarpeita...
...ja loppuun täytyy laittaa historiallinen todiste siitä, että Jo'n maailmassa hankitaan ainakin yksi uusi vaate ainakin kerran vuodessa. En tosin tiedä, onko se kovin glamöröösiä esitellä uusia verkkareitaan blogissa?

Näin tässä taas kävi, että vaikka tavaravirran suunnan pitäisi olla OUT, niin se olikin jälleen kerran IN.

Ei kommentteja: