keskiviikko 26. maaliskuuta 2014

Vaihtorinki - mikä ihana keksintö

Kuka onkaan keksinyt facebookin paikkakuntakohtaiset vaihtoringit, ansaitsis kukituksen ja oman liputuspäivän.

Kipeenä ollessani olen viihdyttänyt itseäni tekemällä oman kansion tavaroille, joista haluan eroon, sopimalla vaihtokauppoja niistä ja selailemalla muiden kansioita siltä varalta, että jos kuitenkin löytyy jotain huikeeta. Luulin, että tää olis rentoa ja rauhallista koneella oleilua, mutta vielä mitä - tämä vaan lisää bensaa kuumeen liekkeihin kun malttamattomana säntäilen kuvaamassa, viemässä ja hakemassa tavaraa.

Kun mä hyppään vaihtorinkitouhuihin mukaan, mä hyppään kokonaan ja pää edellä.

Viime yönä valvoessani huomasin ilmoituksen näistä:
Naapurikaupunginosassa asuva rouva ilmoitti, että nämä viisi Arabian Teema-mukia vaihtuvat neljään rullaan eli yhteen pakettiin talouspaperia. Jestas sentään! Sovin kiireesti vaihtokaupat tälle päivälle meidän molempien lähikaupan eteen. Maksoin talouspaperista 2,50e ja rouva vaikutti oikein tyytyväiseltä, kun roskistuomion saaneet mukit pääsi mulle ja hän sai paperinsa ja lisäksi multa vuolaat kiitokset.

Olin sopinut samalle ajankohdalle lähikaupalle myös ekat omat vaihtarit, joissa mun piti saada palapelistä vessapaperia. Ei se henkilö sitten koskaan saapunut paikalle. :(

Loppuviikolle olen sopinut vaihtarit vielä siemenistä, kukkaruukuista, kissanleluista ja vedenkeittimestä. Toivottavasti noiden kanssa on parempi tuuri ja vaihtajat saapuvat paikalle! :)

Muita vaihtokauppoihin hurahtaneita?

Ei kommentteja: