perjantai 7. kesäkuuta 2013

Kirput eiliseltä kirppiskierrokselta

Nämä jo kävikin eilen kuvissa. Silikoninen jääpalamuotti ja laventeliöljy. 1e ja 50 snt.
 Siis OU MAI GAAD. Oltiin äidin kanssa Laiskan Kirppiksellä ja kateltiin äidille yhtiin kesäjuhliin kukkamekkoa. Äiti touhusi peilin edessä yhden mekon kanssa ja mä tylsyyksissäni tongin pöytien alusia. Silmiin osu isoäidinneliöitä ja ajattelin kattoa, mikä on kyseessä ja mihin hintaan. Neliöt on nyt NIIN trendikkäitä että. Mytty osoittautu valko-ruskea-beige-keltaiseksi parisängyn peitteeksi ja hintalapussa luki täysin selvin suomenkielisin sanoin ja numeroin hinta 5 euroa. Siis VIISI euroa. Parisängyn käsinvirkattu peite. Sanoin melko kantavalla äänellä käytävän toiseen päähän "Äiti et ikinä usko mitä tästä pyydetään, viis euroa!" ja levitin peittoa käsissäni. Lähellä ollut rouvashenkilö puuskahti jotakin "Herranen aika"-tapaista ja tuli mun ja äidin kanssa ihmettelemään, kuinka joku voi myydä siihen hintaan. Vaikka tuo olikin mun löytö, äiti nappasi sen itselleen. Porukoiden makkarissa onkin kaikkia noita värejä, paitsi keltaista, mutta tuskin tulee mitään hirveää ristiriitaa sisustukseen. Mallattiin tuo tuohon mun 120cm leveään sänkyyn ja nyt on hyvä vertailukohta, että kuinka iso siitä mun musta-vaal.pun. peitteestä pitää tulla, jota äiti nyt virkkailee.
 -50% pöydästä mukaan lähti kohtuuiso ja erittäin siisti peltirasia. Askartelutarpeille tai teepurkiksi menee, 1,50e.

Samasta -50% pöydästä kolmella eurolla kapine, jossa luki pannunalunen. Mä näen tuon kyllä pöydällä jonkin muun asian alusena tai parvekkeella kukkapurkkien alla taikka sitten "tarjottimena" esim. jääteekannun ja lasien alla :)

Ei kommentteja: