lauantai 19. huhtikuuta 2014

Elämäni aakkoset

Kukaan ei haastanut minua pohtimaan elämäni aakkosia, mutta tämä blogeissa kiertävä haaste vaikutti niin kivalta postaus-idealta, että täältä pesee! (ehkä myös linkoaa, ehe ehe)

Itse voisin olla taipuvainen haastamaan Sinisen Siiven Sadut ja Puolillaan-blogin vastaavaan. :)

A - Aurinko. Käyn aurinkoenergialla. Kunhan aurinko paistaa, saan asioita aikaan.

B - Baby. Mulla ei ole lapsia, eikä ole tulossakaan. Olen ihmeellisen sinut sen asian kanssa, että mulla ei välttämättä koskaan tule olemaan lapsia. Tällä hetkellä en osaa edes kuvitella millaista se olisi, olla äiti.

C - Cat. Mussu-kissa ja Tiitu. Olen kissaihminen. Lähes päivittäin ikävöin jompaakumpaa kissaa, edesmennyttä Tiitua, joka oli mun paras kaveri, nukkui yöt mun kanssa ja saattoi joka päivä kouluun, tai Mussua, joka asuu nykyisin maalla.

D - Downey jr., Robert. Ja moni muu. Olen aikamoinen leffafriikki ja katson enemmän elokuvia kuin tv-sarjoja. RDJ on yksi suosikkinäyttelijöistäni ja on mielestäni todella lahjakas ja monipuolinen tyyppi.

E - Englannin kieli. Intohimo, josta tein ammatin.

F - Fiilis. Fiilispohjalta on hyvä toimia. Vaikka analysoin ja pohdin asioita paljon, lopullinen päätös syntyy yleensä fiiliksellä.

G - Google. Käytössä päivittäin. Miten ennen hakukoneiden kuningasta elettiin?

H - Hevi. Raskas musiikki on mun juttu. Niin kuin eräs tuttava on todennut: "Hevi on parasta."

I - Ihme. Maailma on ihmeitä täynnä. Toivoisin itselleni vielä enemmän sitä, että pystyisi näkemään asiat niin ihmeellisinä kuin ne ovat. Esimerkki: tavallinen rantahiekka näyttää mikroskoopissa tältä. Ihmeellistä.
en omista kuvaa

J - Joutilaisuus. Oon siinä ihan ässähyvä.

K - Kosmetiikka. Muutamassa vuodessa noussut suosikkiharrastukseksi. Seuraan kosmeblogeja, luen tuotearvosteluja, tutustun innolla uusiin sarjoihin ja tuoteinnovaatioihin. Hömppää, mutta hyvänmielen-sellaista.

L - Leffateatteri. Kinossa olen kuin kotonani. Popkornin tuoksu, viileä sali, pimenevät valot ja hyvä elokuva isolta screeniltä, kunnon äänentoistolla. Ah!

M - Matkustaminen. Maapallo on ihmeellinen paikka. Tahtoisin matkustaa sen joka kolkkaan. Vaikka matkustaminen on rankkaa, olen silloin yleensä onnellisimmillani. Unelmaduunissani olisin jatkuvasti työmatkalla. Mikähän semmoinen duuni olisi?

N - Nykyhetki. En osaa elää siinä niin paljon kuin varmaankin pitäisi. En halua huomata, että elämä meni ohi ajatellessa "teen sen huomenna" ja "sitten, kun".

O - Oma. Olen pirun tarkka omista tavaroistani, omasta kodistani, omasta tilastani, omasta ajastani. Mun, ei sun!

P - Projekti. Joku projekti pitää aina olla menossa, että elämä pysyy mielenkiintoisena ja tuoreena. Käsityöt, myyjäistouhut, saippuanteko, kangaskirppistely, vaihtokaupat...

Q - God save the Queen. Britteihin on ikävä. Sen jälkeen kun palasin Suomeen vaihdosta 2008, en ole käynyt Englannissa. Hinkulistalla.
en omista kuvaa


R - Rompe. Olen tavarankerääjähamsteri, jolla kerääntyy tavarakasoja ympärille, kaikille pinnoille ja kaappeihin. Ja silti siinä hyvässä unelmaelämässä olisi tavarat ihan minimissä ja ympärillä tilaa ja puhtaita pintoja. Rompetta ja Roinaa, Romua ja Ryönää, Ristiriita.

S - Suunnitelma. Olen tavoiteorientoitunut ja silloin mulla menee hyvin, kun on joku suunnitelma, jota toteuttaa ja tavoite, jota kohti pyrkiä. Mulla oli 5-vuotissuunnitelma, joka kulminoitui valmistumiseen ja työelämään siirtymiseen. Sen jälkeen mulla ei ole ollut suunnitelmaa ja olen ollut ihan tuuliajolla. Vihdoin tänä keväänä tajusin, etten voi jatkaa näin ja otin ensimmäiset askeleet seuraavan, uuden suunnitelman luomiseksi. Tästä lisää myöhemmin, jos hyvin käy, ja siksi pyydän: nyt peukut pystyyn puolestani!

T - Tee. Musta on tullut teenjuoja viimeisten viiden vuoden aikana - enkä vieläkään ole hifistelijä. Se on vähän, että pussi mukiin ja kiehuva vesi päälle, ja pussi pois mukista, kun se on tyhjä. Kuitenkin jotain pinttyneitä teetapoja on: en esim. tykkää juoda teetä pienestä kupista tai edes tavallisesta 2dl mukista. Isot saavit (5dl) on mun juttu. Earl grey, piparminttu ja mansikka-kirsikkahauduke on suosikkeja.

U - Universumi. En kuulu mihinkään seurakuntaan tai noudata jonkin tietyn uskonnon oppeja. En kuitenkaan ole ateisti sanan varsinaisessa merkityksessä. Keskustelen aika usein universumin kanssa, joka edustaa mulle sellaista suurempaa voimaa. Mä huutelen universumille, että nyt olis tällainen toivomus ja tällaista tarttisin elämään. Jännää on ollut huomata, että aina ne huutelut on kuultu ja niihin on vastattu - mutta kovinkaan usein ei niin kuin olisin kuvitellut. Universumi (se voima, josta puhun) on siitä jännä, että se heittelee eteen vaihtoehtoja, joista itse on velvollinen valitsemaan ne itselleen oikeat. Ja toiveissaan kannattaa olla pikkutarkka. ;) Universumin lisäksi puhun aika usein karmasta: hyvästä ja pahasta ja niiden seurauksista. Näihin kahteen kun lisätään vielä kymmeneen käskyyn perustuvat kulttuuriset moraalikäsitykset, jotka on iskostettu selkäytimeen kasvamalla tässä yhteiskunnassa, päästään aika lähelle mun uskomusjärjestelmää. Onkohan tälle joku nimi? Iki-ihanan internetin hömppätestien joukossa törmäsin uskontotestiin, jonka mukaan olen ateisti, joka noudattaa valittuja buddhalaisuuden ja hindulaisuuden oppeja. No siitä! Ehkei kannata lokeroida liikaa, mitä hyötyä siitä edes on - mä oon vaan mä ja koitan olla hyvä tyyppi.

V - Veli. Mun isoveli on maailman paras, rakas ja tärkeä. Peruskallio, johon voi aina luottaa. Veljeni on kiltti, ystävällinen ja auttavainen, hyväntahtoinen. Veri on vettä sakeampaa.
En omista kuvaa

W - Wind in the Willows. Pitäisi siivota ylitsepursuava kirjahylly. Mutta kun mä haluan tarjota rakastavan kodin yksinäisille kirjaressukoille. Ja sitä paitsi "never have sex with a person who doesn't own any books". ;) Edellä mainittu Kaislikossa suhisee on turvassa ja saa jäädä hyllyyn. Sen olen ostanut ehkä punnalla Lontoon Notting Hillin katumarkkinoilta 2005.

X - XY. Yes please thank you very much please thank you.

Y - Yksin. Olisikohan pitänyt vastata ystävät? Yhdessä? Mä olen kuitenkin tosi paljon yksin, kun teen töitä yksin ja asun yksin. Katso edellinen kohta! :D :D

Z - Zero. Coca cola zero. Nam nam. Addiktioni.

Å - Åbo. Mahdollisesti Suomen paras kaupunki. Ainakin kesällä kaunein. Täl pual jokke on ihan kivaa.

Ä - Äiti. <3 <3 <3

Ö - Överit. Hei mieluummin överit kuin vajarit!

Ei kommentteja: