torstai 23. helmikuuta 2012

Lemontree

Voihan arki. Mun on ollut viime viikonlopun jälkeen jotenkin tosi vaikeaa päästä elämään kiinni! Ei oikein mikään huvita - mulla on ns. arkimasennus, joka tulee siitä, kun elämä on hetken pelkkää juhlaa ja ilotulitusta. Sen jälkeen usein tuntuu siltä, että no meh, onpas nyt tylsää ja arkista.

Töitä oli eniten heti tiistaina risteilyn jälkeen, eilen vähäsen, tänään ei ollenkaan. Tosin olen saanut heads upin kahdesta isommasta projektista, jotka mulle vielä tulee tämän sijaisuuden aikana. Aika on mennyt ihan hölmön nopeasti, tajusin eilen, että tätä on enää 2,5 viikkoa jäljellä. Tsekkasin myös sähköpostikansion, jonne olen säilönyt kaikki laskutustiedot menneiltä viikoilta - kyllä tässä on jonkin verran töitäkin tehty ja palkkaa tulossa, jei.

Ulkona riehuneiden lumimylläköiden ajan olen lähinnä katsonut kissan kanssa länkkäreitä (no kissa lähinnä on nukkunut päälläni tai maannut vieressä lattialla ja nakertanut rottaansa) ja haaveillut jo kesästä. Mä en osta melkein koskaan vaatteita, enkä ole mitenkään trenditietoinen tai innokas vaateshoppaaja, mutta nyt on tullut surffailtua netissä ja fiilisteltyä, minkälaisia vermeitä tahtoisin kesäksi. Mulla on jo visio kesäkengistä (tahdon peeptoe ballerinat!), ja ois kiva hankkia jänskiä sukkahousuja hameen kanssa pidettäväksi ja ebayssa oli yksi aivan ihana mekko, joka olisi kiva kesäksi tai ainakin kaverin häihin. Lueskelin eilen ajan kanssa uusimman Olivia-lehden ja siinä oli juttu suomalaisesta vaatesuunnittelusta ja -teollisuudesta. Jonkin tilaston mukaan suomalainen käyttää keskimäärin 103 euroa kuukaudessa vaatteisiin, siis 1236 euroa vuodessa. Mua vähän hävettää tunnustaa, mutta mun vaateostosten loppusumma vuodessa on lähempänä tuota 103 euroa, kuin 1236 euroa. No joo, "haluan vähentää tavaran määrää", "en halua kuluttaa kuluttamisen vuoksi"... voisin kyllä silti kesäksi hankkia vähän uusia vaatteita. Mikäänhän ei estä mua heittämästä vanhoja rupuja pois ja viemästä käyttämättä jääneitä kirppikselle.

Mun kyllä pitäisikin käydä vaatekomero läpi ja muutenkin touhuilla tavaraprojektini parissa. Ryöpsähtämään päässyt kosmetiikkatilanne on kokoajan tarkkailussa ja kunhan keräilen ensin itseäni ja kehtaan julkaista aiheesta postauksen, voisin kertoa varoittavan esimerkin kosmetiikkahamstrauksesta... Heheheh. I'm crazy and I love it.

Lisäksi, mä olen muuten luvannut ottaa osaa luovuushaasteeseen, joka Facebookissa kiersi jokin aika sitten. Lupasin valmistaa jotakin itse vuoden 2012 aikana ja toimittaa 5 ensimmäiselle kommentoijalle. Sain kuin sainkin viisi kaveria koukkuun ja olen tätäkin asiaa pohdiskellut ja alkuvalmistellut. En osaa millään päättää mitä kenellekin tekisin! On niin paljon mahdollisuuksia ja kaikenlaista olisi hauska kokeilla. Ehkä en tee kaikille viidelle samaa lahjaa, vaan jokaisen persoonan mukaan jokaiselle jonkin oman jutun.

Käsillä tekemiseen liittyy myös yksi kevät/kesä-haave: ois hirmuisen kivaa sisustaa asuntoa hiukan uuteen uskoon. Vähän jotain pientä piristystä kaikkiin huoneisiin, ei sen tarvitsisi edes olla mitään kovin isoa. Mulla on jo muutamia intterwebseistä varastettuja ideoita ja ne on omin pikku käsin toteutettavissa. Tästä tuleekin Jo'n askarteluploki. ellen pidä varaani! Ystävänpäiväksi jo askartelin parisenkymmentä makoisaa korttia, jotka oli muuten valmistettu kierrätysmateriaalista (Havaiji-tupaantuliaisteni kartonkikoristeluista!)

Että näin. Loppupäivän ohjelmassa on ainakin kuskussalaatin valmistaminen, tiskaus, sitruunaveden lipittäminen (jostain luin, että kuuriluontoisesti kun juo muutamana päivänä litran vettä, johon on puristettu puolikkaan luomusitruunan mehu, niin se toimii jonkinlaisena detox-kuurina... who knows, mutta tuskin siitä haittaakaan on) ja luovuushaasteen edistäminen. Huomenna on jo perjantai! Treffaan ystävän, jonka kanssa laitetaan ruokaa ja pidetään leffailta. Lauantaina on viime viikolta siirretyt illanistujaiset ja baarijatkot, sunnuntaina perhelounas mun luona (valmistan veljen toivoman menun) ja ensi tiistaina treffaan muutamia muruja kahvitteluiden merkeissä. Paljon kivaa on jälleen suunnitteilla, mielelle piristystä :)

Ei kommentteja: