maanantai 24. joulukuuta 2012

Joulu, joulu on meillä...

Täs kuvas mun joulu-Muskaus odottelee joulua kieli pitkällä!

Mulla on ollut ihan kaamee ikävä kismauta paikoitellen tänä syksynä, mutta nyt saadaan viettää joulunpyhät sentään samassa osoitteessa. Eilen kamu yritti kuulemma saada mut hereille, mut nukuin niin sikeästi, etten heränny, mitä ihmettelen suuresti itsekin. Tänään tultiin taas herättelemään kasin maissa heti kun annoin ensimmäisen elonmerkin, korvaan nau'uttiin että herää jo pönttö, nyt on joulu!

Tähän asti on täällä maalla mm. täytetty tiimityönä äidin kans raamattuaiheinen ristikko seurakunnan lähettämästä lehdestä. Vois luulla, että siitä olis tullu harras joulumieli ja olis hiljennytty. Vielä mitä. Nauroin itteni aivan tärviölle sen projektin aikana! Vedet vaan valu silmistä! Yllätin itseni sillä, että mä jonkun verran tunnen Raamattua. Mä tiesin, mitä lyhenteet Jes., Ap.t., Ilm., ja Kor. tarkoitti ja osasin kertoa äidille monesti, mikä kirja löytyy vanhasta ja mikä uudesta testamentista. Yleissivistys ++.

Eilen käytiin läheiseen kaupunkiin avatussa uudessa Prismassa jouluruokaostoksilla ja se oli kyllä hyvä veto. Parkkipaikalle ei meinannu auto mahtua, mutta sisällä kaupassa ei ollu yhtään tungosta eikä kassajonoa, ihmiset katos jonnekin sinne valtavaan halliin. Saatiin kolme kassillista täyteen ruokaa, ettei varmaan nälkä tuu tänä jouluna, ja sit Prisman paperiosastolla oli kaikki jouluaiheiset askartelutarvikkeet -50%. Sekaisinhan siitä menin ja ostin ~16 eurolla tarpeita, eli jos normaalihinta olis 32e niin tietää, että aika kasa tuli hankittua. Sit oli myöskin Nivean isoja vartalovoidepöniköitä alennettu 1,99/kpl ja ostin kaks...

Nyt on kuiteskin aatto ja Joulupukin kuumalinjassa oon kuullu jo ensimmäisen lapsen laulaman Joulupuu on rakennettu. Äiti huutelee, että yksinkö hänen tarvii riisipuuro syödä, kun mä vaan oon koneella, iskä touhuilee jotain hämärää ja veli on vielä Turussa. Mä seuraan nyt alla olevan kuvan mukaista esimerkkiä ja poistun vaivihkaa kuvasta puurolle. Hyvää ja kaunista kaikille!

Ei kommentteja: