perjantai 1. elokuuta 2014

Kesä se on kemikaalisiskollakin

Heippa taas, pitkästä aikaa!

Ajattelin ryhdistäytyä kuun vaihduttua ja mainita muutamalla sanalla, mitä kesä-heinäkuussa käytin loppuun kylpyhuoneosastolla.

Kesäkuussa saldo oli niin vaatimaton, etten suoraan sanottuna viitsinyt tehdä perinteistä "Kattokaa mitä multa loppu!"-postausta, vaan keräsin koppaan tyhjenneitä kaks kuukautta putkeen.

Oon jotenkin kesällä niin superlaiska näiden kosmetiikkatuotteiden kanssa, että vaikka otettujen suihkujen määrä kaksin- tai kolminkertaistuu kesällä (koska hikeä ei voi kestää!), niin purnukoita ei silti tyhjene. Viileä suihku, ehkä shampoota tukkaan, done. En edes viitsi meikata kesällä, kun kaikki sulaa ja valuu pitkin naamaa. Ei kiitos.

No mutta, tämmöisiä asioita nyt kuitenkin hyvästelen:
 * jouluisesta designista huolimatta The Body Shopin karpalokuorinta ja -voi oli mainioita kesälläkin käytettäviksi, kun tuoksu oli niin marjaisa. Kuorinnalla vetelin suihkussa, voilla voitelin alkukesästä jalkapohjia kesäkuntoon.
* arvatkaa kuinka kauan kestää käyttää litran pullo black rose-nestesaippuaa? TODELLA kauan. Siis jotain vuosi ehkä. Tylsyyshän siinä iskee. Vaikka tuo musta pullo on musta superkaunis ja pidin sitä hetken tyhjänäkin esillä kylppärissä, päätin heittää sen nyt roskiin. Mä en ala mitään tyhjiä muovipurkkeja palvomaan.
* Colgaten MaxWhitea. Oon käyttänyt nyt kolmatta tuubia valkaisevaa tahnaa putkeen. Pitäis oikeastaan joltain ulkopuoliselta kysyä onko toiminut, vai huijataanko tässä taas hölmöä.
*LivBoxista tulleita minijuttuja loppui Chloen tuoksu (tuo mulla oli mukana Teneriffalla ja tuoksu muistuttaa siitä reissusta), Lady Gagan Fame (tuo mulla on isonakin pullona) ja Moan Green Balm. Suosittelen luonnollisten juttujen ystäville, tuo on kyllä ihmevoide, vaikka olin skeptinen aluksi. Huulessa alkoi tykyttää orastava huuliherpes - green balmia huuleen ja jäi rupi tulematta. Poltin sormeni teevedessä - green balmia päälle ja polttelu loppui. Kuivat kynsinauhat repeili - green balmilla ne parani nopeasti. Samoin kävi sormeen tulleelle haavalle. Check it out, jos on tarvetta jokapaikan rasvalle.
* Synttärilahjaksi saaduista kangasnaamioista käytin granaattiomenan ja kurkun. Ihania! Mä en kyllä näyttänyt noin seesteiseltä ja kauniilta maskin kanssa kuin pakkausten kuvassa, enemmän Leatherfacelta.
 * Ja synttärilahjoista käytin myös yhden parin silmänaluslappuja ja yhden huokoslaastarin. Kivoja myös!
 *Sekä kosteuttavat hanskat, joilla ei kummoista tehoa kyllä ollut.
* Dermosililtä tuli summer primer spf 20 -näyte, joka riitti muistaakseni kolmeen kokeiluun kesäkuun alussa. Ihan hyvältä vaikutti, levitin kasvoille pari kertaa kun ihan varta vasten menin ottamaan aurinkoa hetkiseksi ja kerran kun lähdin asioille. Sitten tuli kesäkuun kylmä kausi, jolloin ei paljon aurinkoa edes näkynyt ja loput pussissa jäljellä olevasta voiteesta kuivui. Vähän harmittaa, joten taisin tykätä, tosiaan.
* Lumenen mustikkainen suihkugeeli on ollut kesäsuihkukaveri. Huumaava tuoksu!
* Yves Rocherin hoitoaine ei ollut kovin kummoinen mun mielestä. Ei tehnyt mun hiuksille sitä siloitusta mitä hoitsikalta kaipaan. Riittikin tosi huonosti, kun joutui laittamaan reilusti. Hyvä tuoksu kyllä!
* Äidiltä joululahjaksi saatu Moisture kick shampoo oli sen sijaan ihana. Hyvin pesevä, jo itsessään hiukan siloittava ja tittidittidii, hyväntuoksuinen. Pullo on kyllä outo - ei voi säilyttää loppuvaiheessa ylösalaisin, kun korkki päästää shampoota läpi. :(

Ja hei. Mä sain synttärilahjaksi myös lahjakortin kosmetologille. Kävin siellä viimein maanantaina ja mulle tehtiin rasvoittuvaa ihoa tasapainottava kasvohoito sekä geelilakkaus kynsiin. Oli niin hullun kuuma päivä, että mulla kirjaimellisesti hiki virtasi pitkin naamaa, kun astuin putiikin ovesta sisään. Onneksi ehdin hetken hengähtää ennen hoitoa, että lämpötila tasoittui. Itse hoito oli rentouttava ja nautinnollinen, ja kynsistä tuli tosi nätit. Pientä luksusta. <3

Ei kommentteja: